Skoči na glavni sadržaj
Završni, diplomski i specijalistički rad

Optimizacija putanje u simulaciji interaktivnog prometnog raskrižja korištenjem A* algoritma

Šimić, Leon

2025.

Diplomski rad (sveučilišni)

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, Zavod za programsko inženjerstvo

https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:200:521629

Rad prikazuje razvoj i implementaciju simulacijskog modela interaktivnog prometnog raskrižja u Unityju, s ciljem unapređenja sigurnog učenja vožnje. Prikazana je implementacija AI vozila, što uključuje način kretanja i kočenja vozila te upotrebu PID regulatora za regulaciju brzine. Za definiranje putanje koristi se A* algoritam, čija je implementacija također prikazana. Objašnjeni su svi sustavi koje simulacija upotrebljava, a u njima je korišten IDM model za održavanje sigurnosnog razmaka, te kinematičke jednadžbe koje pomažu u procjeni uključivanja na cestu s prednošću prolaska. Simulirana je nepredvidljivost AI vozila namjernim oduzimanjem prednosti prolaska vozila igrača. Opisana je i implementacija vozila igrača, kao i upravljačke tipke koje može koristiti, uključujući tipkovnicu i miš ili kontroler, te različite perspektive za bolju orijentaciju. Analiza rezultata simulacije potvrdila je funkcionalnost svih sustava, a za njeno buduće poboljšanje predloženi su napredniji i realističniji AI model, proširenje prometne infrastrukture, dodatni sudionici u prometu, realistični zvučni efekti i detaljniji modeli okoliša.

interaktivno raskrižje sigurnost u prometu simulacija vožnje umjetna inteligencija Unity

konacna_verzija_leon_simic.pdf, 2.44 MB Otvori Preuzmi

Otvoreni pristup

Autori Šimić, Leon (Autor)

Mentori Livada, Časlav (Mentor) (isvu: ČL001)

Povjerenstvo za obranu Livada, Časlav (Član povjerenstva) (isvu: ČL001) ; Nenadić, Krešimir (Predsjednik povjerenstva) ; Baumgartner, Alfonzo (Član povjerenstva)

Alternativni naslovi
(engleski) Path optimization in the simulation of an interactive traffic intersection using the A* algorithm

Alternativni sažeci

(engleski) The thesis presents the development and implementation of a simulation model of an interactive traffic intersection in Unity, with the aim of enhancing safe driver training. The implementation of AI vehicles is shown, including vehicle movement and braking behavior, and also the use of a PID controller for speed regulation. Route planning is performed using the A* algorithm, and its implementation is also presented. All simulation systems are explained, employing the IDM model to maintain safe following distances and kinematic equations to assess entry into roads with right of way. The unpredictability of AI vehicles is simulated by deliberately denying right of way to the player's vehicle. The implementation of the player's vehicle is also described, including control inputs available with keyboard and mouse or controller and different camera perspectives for improved orientation. Analysis of the simulation results confirmed the functionality of all systems and for its future improvement a more advanced and realistic AI model, expanded traffic infrastructure, additional traffic participants, realistic sound effects and more detailed environmental models are proposed.

Alternativne ključne riječi
artificial intelligence driving simulation interactive intersection traffic safety Unity

Ustanova koja je dodijelila ak./str. stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, Zavod za programsko inženjerstvo

Studijski program

Računarstvo; sveučilišni; diplomski

Umjetnička i znanstvena područja, polja i grane

Tehničke znanosti / Računarstvo / programsko inženjerstvo

Datumi

Datum obrane: 03.10.2025.

Jezici

hrvatski

Datum izrade zapisa

13.10.2025.

Broj posjeta 0
Broj preuzimanja 0